Hoe gebruik ik een ketogeen dieet?

Hoe gebruik ik een ketogeen dieet?

Als u op zoek bent naar informatie over hoe ik een ketogeen dieet gebruik? De meeste mensen zijn erg geïnteresseerd in afvallen of het behouden van hun huidige gewicht. Dit dieet is aangeslagen omdat het bekend staat als zeer effectief bij het helpen van mensen om af te vallen. Studies hebben zelfs aangetoond dat dit zeer beperkende koolhydraatarme en eiwitrijke dieet zeer effectief is bij diabetes, gewichtsverlies, epilepsie (2,3) en obesitas (4,5).

hoe gebruik ik een ketogeen dieet

Toch moet er meer onderzoek worden gedaan naar dit belangrijke dieet. Hoe gebruik ik een ketogeen dieet? Door zeer koolhydraatarm voedsel te eten, zoals groenten, rauw fruit en zelfs magere zuivelproducten. koolzaadolie keto. Als u ervoor kiest om volkoren voedsel te gebruiken, zoals brood, ontbijtgranen, pasta, aardappelen en andere gezonde koolhydraten, kunt u nog steeds af en toe een pinda of noot eten.

Een andere geweldige manier om gezond te blijven en af te vallen terwijl u dit dieet volgt, is door het 'wondervoedsel' dat u graag eet, zoals geraffineerde suiker, granen, aardappelen, zoetstoffen, enz. Te verwijderen of te vervangen. slechte koolhydraten "wanneer ze in overmatige hoeveelheden worden geconsumeerd. Geraffineerde suiker en granen zijn bijvoorbeeld beide slechte koolhydraten. Kokosolie en geraffineerde kokosmelk (cacaoboter en cacaopoeder) zijn echter uitstekende alternatieven voor gezond vet en worden daarom aanbevolen.

Natuurlijk nog een belangrijke tip over hoe ik een ketogeen dieet gebruik? Dit dieet is geweldig omdat het je een grote hoeveelheid gezond vet geeft, maar je wilt er niet van gaan kauwen op je groenten! Eet je voornamelijk in vet oplosbare vitamines, zoals vitamine A, D, E, maar ook biotine en foliumzuur, dan verbrand je veel sneller vet. Dit versnelt je metabolisme, waardoor er tijdens je training meer vet verbrandt.

Een goed voorbeeld van hoe ik een ketogeen dieet gebruik, is door eenvoudige koolhydraten (zoals rijst, pasta, wafels, donuts, enz.) Te vervangen door bladgroenten zoals sla, selderij, broccoli, boerenkool, mosterd of spinazie. Door deze ongezonde "lege" koolhydraten te vervangen door in vet oplosbare vitamines, zoals die in bladgroenten en lijnzaad, stimuleert u uw metabolisme. Bovendien, door meer bladgroenten en mager vlees (vooral kip) te consumeren, zul je merken dat je snel meer gewicht begint te verliezen.

Het belangrijkste om te onthouden als je leert hoe ik een ketogeen dieet gebruik, is dat gezonde koolhydraten (vetten) je lichaam brandstof geven. Daarom, als u "lege" koolhydraten vervangt door gezonde koolhydraten, zult u zich langer vol voelen. Door een verscheidenheid aan verschillende soorten voedsel te eten (vooral bladgroenten en mager vlees), zult u merken dat u gedurende de dag minder snel snackt, wat u zal helpen om op de lange termijn een consistent gewicht en verlies te behouden.

Voor meer informatie zie: HetKetogeendieet.nl